Loopbaan
‘In de 28 jaar dat ik bij de Rijksoverheid werk, heb ik heel wat verschillende taken uitgevoerd en functies vervuld. Ik begon bij het toenmalige ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) met het verrichten van archiefwerkzaamheden bij het Directoraat-Generaal van de Volkshuisvesting Zuid-Holland. Via de Inspectie Milieuhygiëne kwam ik bij de afdeling Communicatie terecht waar ik naast archiefwerkzaamheden ook bedrijfsvoeringstaken deed. Vervolgens was ik teamleider Documentaire informatievoorziening en heb ik er mede voor gezorgd dat de centralisatie van de archiefonderdelen binnen VROM een succes is geworden. Na de fusie met Verkeer en Waterstaat ben ik de functie van teamleider blijven uitvoeren en sinds kort ben ik overgestapt naar Doc-Direkt.
Wajong
Bij het ministerie van I&W was ik teamleider van het project ‘nieuwe werkwijze digitalisering’. De oude manier van archiveren waarbij papieren dossiervorming het uitgangspunt was, moest volledig gedigitaliseerd worden. Letterlijk betekende dit: papieren inscannen. Gelukkig kon ik 3 Wajongers aanstellen die mij enorm veel werk uit handen namen. Tijdens het project bleek dat de medewerkers meer in hun mars hadden en de gesprekken met de klanten regelden zij zelfstandig. Ook werden zij soms ingezet op de reguliere dienstverlening zoals zoekvragen in het DMS systeem. Vandena, 1 van deze Wajongers heb ik vervolgens opleidingen, workshops en stages aangeboden. Zij is nu zelf 1e aanspreekpunt van het team scannen. In mijn nieuwe functie als relatiebeheerder kom ik Vandena weer tegen. Dit is namelijk ook 1 van de producten die ik namens Doc-Direkt als relatiebeheerder aanbied aan onder andere de ministeries.
Make-over voor relatiebeheer
Sinds 1 januari 2011 is Doc-Direkt de interne dienstverlener voor de Rijksoverheid. Innovatief, professioneel, betrokken. Doc-Direkt ontzorgt. Ons DNA is gebouwd op het beheren en bewerken van informatie, of dat nou papier of digitaal is. Wij zijn archivarissen en brengen overheidsinformatie op orde. Relatiebeheer heeft een make-over gekregen en er is een totaal nieuw team neergezet. De klant staat centraal: we werken nauw samen aan het verbeteren van de producten, innovatie en de relatie. Doc-Direkt wordt inmiddels niet meer gezien als partij die alleen met papier bezig is, maar is er voor de hele Rijksoverheid.’