Continue verbetering en ontwikkeling
‘We werkten in een taskforce om onder andere de performance van de applicatie te verbeteren. In de taskforce hadden we korte lijnen, waardoor we sneller oplossingen konden doorvoeren. Dat is in het voordeel van de bedrijven die Client Export gebruiken. Ik behandelde wijzigingsverzoeken, voerde onderhoud uit, analyseerde incidenten, gaf hierover advies en kwam met oplossingen.
Meer disciplines, meer vrijheid
‘Met de taskforce zaten we met het hele team van Client Export bij elkaar: van techneuten tot servicemanagers. Het team was heel divers, dat heb je ook nodig om dingen voor elkaar te krijgen. In zo’n compact team heb je meer vrijheid. Je kunt soms voorbij de grenzen van je eigen rol en je kunt gemakkelijker een andere discipline aanspreken. Daardoor krijg je meer voor elkaar: je kunt het immers gewoon aan je naaste collega vragen.
Met nieuwe ideeën dingen verbeteren
We werkten met een bord voor nieuwe ideeën. Zo ging het testen vaak handmatig en kwam ik met het idee om dat te automatiseren. We hebben een proof-of-concept gedaan en dat wordt nu verder uitgebouwd. Door geautomatiseerd testen kun je veel beter testen en is er minder kans op incidenten, wat zorgt voor kwaliteitsverbetering van de applicatie. Het is leuk als je de mogelijkheid hebt om dingen te verbeteren.
Diversiteit is leuk en nuttig
Ik werkte bij DICTU aan verschillende applicaties. Daardoor was mijn werk heel divers en kreeg ik verschillende technieken te zien. Die diversiteit vind ik heel leuk. En het is ook nuttig. Als ik zag hoe iets op een goede manier werd aangepast bij de ene applicatie bijvoorbeeld, dan nam ik dat wel eens mee naar de andere.’