Sebastiaan Verheij

We zijn als Klancontactcentrum echt van meerwaarde voor de dienstverlening van Logius
Sebastiaan Verheij werkt bij Logius

Sebastiaan Verheij
Clustermanager
Logius

Studeerde bestuurskunde in Leiden. Ontwikkelde zijn interesse voor de publieke sector bij de gemeente Pijnacker/Nootdorp. Vertrok naar de VS en kwam tijdens de crisis terug naar Nederland. Vond zijn uitdaging bij Logius als coördinator Servicecentrum. Bij goede golven is hij op zijn surfboard te vinden en leert met het vrijwilligerstraject ‘lifeguarding/opstapper KNRM’ de zee ook van een andere kant kennen.

Sebastiaan is clustermanager bij Logius. Bij het Klantcontactcentrum (KCC) leidt hij het cluster contact, dat de tweedelijns burgerondersteuning verzorgt. Hij is een verbindende kracht tussen het team en de rest van de organisatie.


Nieuwe werkzaamheden

Bij het KCC hebben we non-stop contact met de mensen die gebruik maken van de diensten van Logius. Eerst hielp het team alleen mensen met vragen over bijvoorbeeld DigiD. Sinds kort zijn de werkzaamheden van het team uitgebreid met onder andere het intrekken van machtigingen, waar veel contact met intermediairs voor nodig is. Het is voor mij een mooie uitdaging om dit soort werkzaamheden een plekje geven tussen de bestaande.

SAFe-werkwijze

Als visitekaartje van Logius kunnen we echt een meerwaarde leveren aan Logius over hoe de eindgebruiker onze dienstverlening ervaart. Dit horen de medewerkers immers direct aan de telefoon van burgers. Deze informatie is onze pot met goud. Op dit moment zijn we zelf aan het uitproberen hoe we die informatie het beste de organisatie in kunnen leiden, onder andere door aan te haken op de SAFe-werkwijze waarmee Logius sinds begin 2019 is gestart. Dit is voor het KCC een omschakeling in zowel denken als handelen en ik voel mij echt verantwoordelijk voor het teweeg brengen van deze verandering.

Drive

Wanneer ik bij Logius ben valt mij altijd de drive op die er hangt. Ook op vrijdag als het minder druk is proef je die sfeer en daar voel ik me erg in thuis. We beginnen altijd met een dagstart/standup gevolgd door één op één gesprekken met collega’s uit het team. Dan bespreken we kort wat goed gaat en wat (nog) niet. Daardoor staan de medewerkers niet voor verrassingen tijdens de P-gesprekken die ik met hen voer. Naast de aansturing van het team ben ik ook aangesloten bij alle overleggen waarvan de uitkomsten gevolgen hebben op onze dienstverlening, zodat onze wensen en behoeften daar ook in worden betrokken.

Meetbaar en relevant werk

Wat ik erg leuk vind aan werken bij Logius is dat de resultaten van wat je doet meetbaar zijn. Ik ben een doener en niet iemand die continu ellenlange stukken wil tikken. Aan het eind van de dag ga ik naar huis met het idee: dat hebben we allemaal gedaan. We werken hier aan een veelheid aan voorzieningen en diensten met veel verschillende eindgebruikers waardoor we midden in de samenleving staan, maar wat we doen kan voor de klant of burger allemaal nog vrij nieuw zijn. Als een van de eerste rijksorganisaties lopen we voorop in werken volgens SAFe-Agile principes, best progressief dus, heel gaaf!

Ik werk voor Nederland

Iedereen in Nederland maakt gebruik van de diensten van Logius
Gencehan Askin
Senior ketenbeheerder
Logius

Geboren en getogen in Den Haag. Is nu bezig met een studie business IT and management. Is vader van twee kinderen.

Lees meer over Gencehan Askin
Achter een schip vol goederen uit China, gaat een heel ICT-proces schuil
Lup van de Bunt
Senior business consultant
Logius

Startte direct na zijn middelbare school bij de Belastingdienst/Douane waar hij veel leerde over elektronische gegevensuitwisseling en harmonisatie van gegevens.

Lees meer over Lup van de Bunt
Ik zorg dat mijn teams in korte sprints waarde toevoegen voor afnemers en gebruikers.
Nicolle Groenendijk
Scrum master
Logius

Werkt al sinds 1992 in de IT. Zette haar talenten in op diverse functies en die ervaringen komen nu bij elkaar in haar rol van scrummaster.

Lees meer over Nicolle Groenendijk
Ik zorg dat een releasetrain goed functioneert zodat de afgesproken producten worden opgeleverd.
Annelies van Ast
Releasetrainondersteuner
Logius

Begon ooit aan een lerarenopleiding handvaardigheid in Nijmegen en stapte over naar industrieel ontwerp.

Lees meer over Annelies van Ast
Als Chief Information Security Officer stel ik kaders en geef informatie en tips over cybersecurity
Theo van Diepen
Chief Information Security Officer
Logius

Studeerde informatica en informatiekunde aan de Haagse Hogeschool. Fervent tafeltennisser sinds zijn 8e. Fietst en zwemt.

Lees meer over Theo van Diepen
Ik heb een spilfunctie in ontwikkeling en verbetering van producten voor de digitale overheid
Mike Nicolaes
Product owner
Logius

Studeerde bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Lees meer over Mike Nicolaes
Ik draag vanuit juridisch oogpunt een steentje bij aan veilige diensten
Elske Derks
Jurist
Logius

Studeerde law en technology in Tilburg. Na een bachelor internationaal en Europees recht volgde zij hier een master gericht op recht in combinatie met nieuwe technologieën.

Lees meer over Elske Derks
'Logius was een van de eerste organisaties die ging voor Scaled Agile werken'
Mark de Wit
Release train engineer
Logius

Studeerde ooit af als economisch bedrijfskundige op het onderwerp zelfsturende teams. Geniet van ieder moment dat hij samen met zijn zoon beleeft.

Lees meer over Mark de Wit
Down icon Links icon Rechts icon Up icon Facebook icon Instagram icon Linkedin icon Linkedin icon Magnet.me icon Menu icon Search icon Twitter icon Twitter icon