Nieuwe werkzaamheden
Bij het KCC hebben we non-stop contact met de mensen die gebruik maken van de diensten van Logius. Eerst hielp het team alleen mensen met vragen over bijvoorbeeld DigiD. Sinds kort zijn de werkzaamheden van het team uitgebreid met onder andere het intrekken van machtigingen, waar veel contact met intermediairs voor nodig is. Het is voor mij een mooie uitdaging om dit soort werkzaamheden een plekje geven tussen de bestaande.
SAFe-werkwijze
Als visitekaartje van Logius kunnen we echt een meerwaarde leveren aan Logius over hoe de eindgebruiker onze dienstverlening ervaart. Dit horen de medewerkers immers direct aan de telefoon van burgers. Deze informatie is onze pot met goud. Op dit moment zijn we zelf aan het uitproberen hoe we die informatie het beste de organisatie in kunnen leiden, onder andere door aan te haken op de SAFe-werkwijze waarmee Logius sinds begin 2019 is gestart. Dit is voor het KCC een omschakeling in zowel denken als handelen en ik voel mij echt verantwoordelijk voor het teweeg brengen van deze verandering.
Drive
Wanneer ik bij Logius ben valt mij altijd de drive op die er hangt. Ook op vrijdag als het minder druk is proef je die sfeer en daar voel ik me erg in thuis. We beginnen altijd met een dagstart/standup gevolgd door één op één gesprekken met collega’s uit het team. Dan bespreken we kort wat goed gaat en wat (nog) niet. Daardoor staan de medewerkers niet voor verrassingen tijdens de P-gesprekken die ik met hen voer. Naast de aansturing van het team ben ik ook aangesloten bij alle overleggen waarvan de uitkomsten gevolgen hebben op onze dienstverlening, zodat onze wensen en behoeften daar ook in worden betrokken.
Meetbaar en relevant werk
Wat ik erg leuk vind aan werken bij Logius is dat de resultaten van wat je doet meetbaar zijn. Ik ben een doener en niet iemand die continu ellenlange stukken wil tikken. Aan het eind van de dag ga ik naar huis met het idee: dat hebben we allemaal gedaan. We werken hier aan een veelheid aan voorzieningen en diensten met veel verschillende eindgebruikers waardoor we midden in de samenleving staan, maar wat we doen kan voor de klant of burger allemaal nog vrij nieuw zijn. Als een van de eerste rijksorganisaties lopen we voorop in werken volgens SAFe-Agile principes, best progressief dus, heel gaaf!