Online event: Informatiespecialist @Rijksoverheid #informatiemanagement

Ben je nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden om als informatieadviseur of informatiemanager bij de Rijksoverheid aan de slag te gaan? Ontdek het tijdens ons online event op maandag 4 maart van 15:00 tot 16:30 uur. Ben je verhinderd? Meld je dan ook aan en ontvang de terugkijklink.

Laat je inspireren

  • Laat je meenemen in het verhaal over de werkomgeving door onze keynote-spreker.
  • Ervaar de dagelijkse praktijk van 3 informatiespecialisten die vertellen over hun werk.
  • Stel live jouw vragen over het werk en vakgebied aan de sprekers.
  • Volg het rondetafelgesprek met verschillende experts over thema’s die van belang zijn voor jouw vakgebied.
  • Bekijk de vacatures voor informatiespecialisten bij verschillende rijksorganisaties.

Programma

15:00 Welkomstwoord door Benita Brouwer
15:10 Presentatie door Nienke Weegink, directeur informatievoorziening van het ministerie van EZK , stel na afloop je vragen
15:25 Pitches waarin je hoort waar vacatures binnen de Rijksoverheid zijn
15:35 Rondtafelgesprek met Rian van Delft, manager CIO-office bij de Organisatie voor Bedrijfvoering en Financien (DGVBR/OBF) van het ministerie van BZK, Janny Koopman, teamleider functioneel beheer en informatiemanagement bij de Tweede Kamer en Patricia Croese, manager Informatie voor beleid en bedrijfsvoering bij het ministerie SZW. 
16:15 Eindvraag voor alle sprekers en uitslag Mentimeter
16:30 Afsluiting

Wat kun je verwachten?

Maak kennis met verschillende informatiemanagers en informatieadviseurs bij de Rijksoverheid. Zij vertellen wat hun rijksorganisatie doet en wat hun werk inhoudt. Nienke Weegink, directeur Informatievoorziening bij het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) is bij dit event keynote-spreker. Tafelgasten zijn Rian van Delft, manager CIO-office bij de Organisatie voor Bedrijfvoering en Financien (DGVBR/OBF) van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK), Janny Koopman, teamleider functioneel beheer en informatiemanagement bij de Tweede Kamer en Patricia Croese, manager Informatie voor beleid en bedrijfsvoering bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW)

Deze keer staat het thema ketenintegratie in de spotlight. Welke rol speelt samenwerking in de keten bij het werken aan informatievoorziening? Hoe kunnen overheidsorganisaties hun processen en systemen beter op elkaar afstemmen door ketensamenwerking? Welke innovatieve technologieën worden hierbij ingezet?

Tijdens het rondetafelgesprek gaan we dieper in op verschillende stellingen over dit thema en wat dit betekent voor jouw werk als informatiespecialist bij de Rijksoverheid.  

Waar en wanneer

Datum  4 maart 2024
Tijd  15:00 - 16:30 uur
Locatie  Online
Down icon Links icon Rechts icon Up icon Facebook icon Instagram icon Linkedin icon Linkedin icon Magnet.me icon Menu icon Search icon