Met een neus voor goede verhalen weet jij precies waar je moet zijn om die te vinden. Je stelt de juiste vragen om een ingewikkeld verhaal aantrekkelijk en begrijpelijk op papier te krijgen. Zo draag je bij aan duidelijke interne communicatie en houd je onze collega’s betrokken bij de ontwikkelingen binnen de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
Wat ga je doen?
Je dagen zijn voor het grootste deel gevuld met het interviewen van collega’s, het (her)schrijven van nieuwsberichten en het adviseren van collega’s over content. Je houdt je hierbij bezig met de interne communicatie van RVO. Je schrijft voornamelijk artikelen voor ons intranet, maar soms ook teksten voor interne nieuwsbrieven, e-learnings of rapporten. Je werkzaamheden zijn een mix tussen opdrachten die je toegewezen krijgt via de interne contentcoördinator, en klussen die je zelf besluit op te pakken.
Waarover je schrijft, kan alle kanten op gaan. De ene keer reis je met een directeur mee om verslag te doen van een ondernemersbezoek, de andere keer interview je een medewerker die zich bezighoudt met een belangrijk project. Je dag kan beginnen met een duik in de complexe wereld van energieplanologie voor een achtergrondartikel, tot je alles uit je handen laat vallen om met spoed een nieuwsbericht over actuele politieke ontwikkelingen te publiceren.
Wat je nog meer gaat doen:
• Naast het schrijven van teksten neem je een breed adviserende rol in. Met jouw expertise in communicatie neem je collega’s aan de hand zodat hun verhaal op de beste manier gedeeld kan worden. Daarbij bewaak je de balans tussen de wensen van de interne opdrachtgever en de belangen van de lezers.
• Een paar keer per jaar vertegenwoordig je (samen met één van je collega’s) ‘team intranet’ tijdens teamoverleggen en interne evenementen.
• Je denkt mee over de koers van onze interne communicatie.