Blog: ‘Bij Logius is altijd ruimte voor wilde ideeën’

Vandaag vroeg ik collega’s in een nieuwsbericht om een nieuwe website te testen. Ik probeerde een positieve draai te geven aan iets wat best wel saai was. Als communicatieadviseur is het noodzakelijk om na te denken over het belang van de ander. ‘What’s in it for them’ is dan ook een zin die ik regelmatig afspeel in mijn hoofd.

Een beetje verloren zat ik achter mijn pc: want het testen van die website was echt zo spannend niet. Mijn collega vroeg: ‘wat is de incentive?’. ‘Die is er niet,’ antwoordde ik. Karmapunten, kudos, dat wel ja…

Beloning

Een uitdaging die we binnen onze organisatie wel vaker hebben. Want er zijn zoveel zaken die niet echt binnen je takenpakket vallen maar wel belangrijk zijn: bijwerken van het smoelenboek, afronden van de digitale leeromgeving, delen van de nieuwste vacatures via social media, een geschikte kandidaat aandragen voor een openstaande vacature, het testen van onze websites, deelnemen aan kennissessies. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Waar commerciële bedrijven nog wel eens cadeaubonnen of een geldbedrag uitkeren als beloning, is dit bij de Rijksoverheid minder gebruikelijk. Geheel terecht als je het mij vraagt. Maar een intern Kudo-beloningsysteem kan natuurlijk wel! Kandidaat aangedragen? 500 Kudos! Website getest? 400 Kudos! Vacature gedeeld? 200 kudos! Aan het einde van het jaar strijkt de medewerker met de meeste Kudos natuurlijk met de eer.

Stagiair gezocht

Het Kudo-beloningsysteem begon een half uur geleden als een wild idee. Gelukkig is er bij Logius altijd ruimte voor wilde ideeën. Ik ga nu verder met de uitwerking ervan!

Oja, we zijn ook nog op zoek naar een Stagiair Interne Communicatie. Dus ken je nog iemand? 1000 Kudos!

Down icon Links icon Rechts icon Up icon Facebook icon Instagram icon Linkedin icon Linkedin icon Magnet.me icon Menu icon Search icon