Michèle

Bij Justis kan ik helemaal mezelf zijn – ook in spijkerbroek en sneakers
Michèle is hr medewerker bij Justis - de screeningsautoriteit van het ministerie van Justitie en Veiligheid

Michèle
HR medewerker
Justis

Werkte vanaf haar 16e in de retail. Studeerde commerciële economie op de Haagse Hogeschool. Werd daarna filiaalmanager bij een grote modeketen. Zocht na een paar jaar een baan met menselijk contact én inhoud. Startte als uitzendkracht op het Klant Contact Centrum van Justid en kwam later in vaste dienst. Groeide door van klantadviseur naar HR medewerker. Is blij met de flexibele werktijden, zodat zij op op haar nichtje kan passen en lunchen of shoppen met een vriendin.

Van filiaalmanager bij een grote modeketen naar HR medewerker (en ambtenaar) bij Justis. Een bijzondere overstap? Voor Michèle niet. Zij houdt ervan om mensen te helpen en voor anderen klaar te staan. ‘Ik wist nooit wat ik wilde worden, maar bij Justis krijg ik alle kansen om te ontdekken wat ik leuk vind.’


Publicatiedatum 29-09-2023

Sneakers

‘Den Haag is echt mijn stad. Ik ben hier geboren en getogen. De overheidsgebouwen kende ik wel, maar het stond ver van mij. Van Justis had ik nog nooit gehoord, ik kende alleen de Verklaring omtrent Gedrag (VOG). Eerlijk gezegd dacht ik dat hier alleen maar oude mannen in grijze pakken zouden rondlopen. En dat ik met moeilijke woorden moest gaan praten en veel zou vergaderen. Paste ik daar wel tussen? Ik hou van een spijkerbroek met sneakers en van aanpakken. Gelukkig bleken mijn vooroordelen niet waar. Ik kan hier helemaal mezelf zijn. Justis is een jonge organisatie en allesbehalve stijf. Iedereen is heel benaderbaar en de directie loopt regelmatig even binnen. Er wordt hier hard gewerkt, maar er is ook tijd voor grapjes, gezelligheid en borrels. De perfecte combinatie.

Groei

Na een aantal jaar klantadviseur te zijn geweest, maakte ik bij mijn manager kenbaar dat ik verder wilde groeien. De functie van HR medewerker kwam voorbij en dat sprak me aan. Ik had geen passende opleiding, maar mocht wel op gesprek komen. Het team was enthousiast en ik ook. Ik volgde de basisopleiding HRM en nam deel aan verschillende cursussen en trainingen vanuit het Rijk. Bij Justis is de klant altijd het belangrijkste. Als HR medewerker heb ik wat meer afstand tot de klant, maar ik vergeet nooit voor wie ik het doe. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat er goede medewerkers worden aangenomen zodat de werkdruk omlaag kan en klanten sneller geholpen kunnen worden.

Topdag

Een werkdag op kantoor start ik altijd met een lekkere koffie van de barista. Dan klets ik bij met mijn collega’s en dat gaat vaak gepaard met een dolletje. Ik beantwoord mails met vragen over verlof, ziekte of de mobiliteitskaart en maak rapportages. In de pauze haal ik een broodje en loop ik met collega’s een rondje door de stad. Dan voer ik gesprekken of word ik gebeld door een manager met een vraag over verlofstanden. Voor ik het weet zit mijn werkdag er alweer op. Dat is voor mij echt een topdag. Vanuit het management wordt er veel nadruk gelegd op de werk-privé balans. Zelf werk ik 32 uur verdeeld over 5 dagen. In principe 3 halve en 2 hele dagen. Dat vind ik onwijs fijn.’

Ik werk voor Nederland

Door deze bijbaan zie ik hoe het er in het werkende leven aan toe gaat

Luca

Werkstudent Informatievoorziening
Justis

Lees meer over Luca
Ik voel me soms net een kunstenaar als ik het resultaat van een netwerktekening zie

Jeffrey

Allround medewerker behandelen en ontwikkelen
Justis

Lees meer over Jeffrey
Ik zorg ervoor dat de afdeling niet voor financiële verrassingen komt te staan

Nicole

Business controller
Justis

Lees meer over Nicole
Bij Justis kunnen we mensen een tweede kans geven

Brechtje

Medior screener
Justis

Lees meer over Brechtje
Down icon Links icon Rechts icon Up icon Facebook icon Instagram icon Linkedin icon Linkedin icon Magnet.me icon Menu icon Search icon Youtube icon